fredag 6 augusti 2010

Scrappa, en dyr hobby?


Scrappa är en dyr hoppy. Oavsett om du gör kort, album, altrar lådor så blir man oftast lurad att köpa en massa småkrafs och sånt. Synd, för egentligen kommer ju scrappandet från att man tager vad man haver och gör något fint utav det. Många gånger har jag blivit lurad att köpa sånt som jag egentligen kan göra själv, detta är något som jag strävar till. På loppis brukar jag fynda en massa exempelvis tygblommor brukar nästans ges bort på loppisar. Dessa plockar jag isär och använder mig av.

Ofta söker jag inspiration till mina alster från andra "scrappare". Man får lite tips och idéer. Speciellt gillar jag alla ni som delar med er av era knep och knåp.

En av dessa är Veronicas kortmakeri. Fantastiska kort! Läste just om hur hon gör sina egna blad. Besök den och beundra!!! Klicka på inläggets rubrik.

ha en underbar dag alla kära!

BILDEN HAR LAG LÅNAT FRÅN http://veronicasscrap.blogspot.com/ VISST ÄR HON DUKTIG!!!

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Vad kul att hitta hit! Och när jag klickade för att se vem du är så är det första jag ser mitt kort! Hur glad blev inte jag då!!
    Tack snälla för dina fina ord om det jag gör, blev jättejätteglad!

    Och till dig vill jag bara säga: herregud va duktig du är som gjort så många julkort redan! Jag har inte ens börjat...*skratt*
    Och jag gillade speciellt din bröllopslåda! så fin.

    Vi "ses"!

    SvaraRadera
  2. Kul att du blev glad, hoppas att du inte blev ledsen över att jag lånat din bild. Men den är så underbart vacker!
    Julkorten måste jag erkänna är från i fjol, men något liknande blir det nog i år tror jag... men det brukar jag aldrig veta förrän jag har gjort alla färdiga =)

    SvaraRadera