måndag 16 augusti 2010

Ny dag, ny vecka, nya möjligheter

Så då var det måndag igen. Nu börjar allvaret, denna vecka börjar barnen skolan. Dock bara två dagars vecka, så ännu hinner vi ändra på dygnsrytmen från sommartid till skoltid. Många lata dagar, med mycket sol. Nästans så man endel dagar hållit sig inomhus men då med lite dåligt samvete. Man borde ju vara ute i solen och ta vara på den. Som vanligt har gubben jobbat hela sommaren så tyvärr har vi inte varit på sjön så mycket som vi önskat. Men kanske nästa sommar....

Ser ändå framemot hösten och vintern. Då man kan sitta inne och pyssla de mörka kvällarna. Något som jag inte gjort i vår och sommar är sytt och virkat. Jag är ingen hejjare på att handarbeta, ibland hittar jag något som jag vill ha eller ge bort, försöker göra ett eget och ser om jag klarar av det, oftast brukar det bli bra.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.

Köpte en liten enkel symaskin i fjol höstas och den ser jag fram emot att få använda i mitt pyssel när andan faller på. Något som man kan göra med spillbitar av snören och band är en "pillerkudde". Denna har jag gjort till en tjej som nu är 1 år. Små små fingrar brukar gilla att pillra på något, det var bara det att hennes syster som då var 3 tyckte den var rolig så hon behöll den! =) Kanske jag får göra en ny...

1 kommentar: