måndag 14 februari 2011

Vita hem? Inte hos mig.

Sitter vid köksbordet, pratat just med min läkare. Sjukskrivningen fortsätter ännu en vecka, sen har jag semester på d. Så nu har jag tid att fundera på "vad man kunde göra" under semestern. =)

Googlade runt på inrednings bloggar, å måååååånga har vita hem. Jätte vackert men inte så praktiskt. Tänker mig hur mina lediga timmar går åt till att ständigt gnida å tvätta bort oljefläckar och andra smutsfläckar från allt det vita. Gubben gillar att mecka och går arbetsklädd varje minut. Fungerar inte så bra med vita överdrag, vita golv och allt vad det var. Man kan ju tänka sig att det mesta "går att slänga i tvättmaskinen". MEEEEEEN..... nä.... Tråkig? kanske... Lat? Säkert, men jag gillar att göra andra saker än tvätta och städa. Varför göra mer jobb för sig än nödvändigt... ?

Min man brukar sucka när jag säger "du, jag har tänkt på en sak". Det betyder oftast mera jobb för honom, tror han iallafall. Oftast är det så att i slut ändan är det jag som gör det för att jag tröttnar på väntan att "han ska få tid". Men detta vet jag inte om jag klarar av själv...

Nåja, "nu har jag iallafall tänkt". Om "man" skulle tapetsera om i allrummet/ matsalen ja, jag vet inte vad jag skall kalla det. När vi renoverade vårt torp var vi båda sugna på att så fort som möjligt få flytta in (vi bodde hos mina svärföräldrar med vår lilla nyfödda undertiden, vilket vi är tacksamma för) så vi gjorde budget renovering då jag var hemma med vår bebis och vi gjorde allt själva. Hur som haver, köpte vi billiga ljusa tapeter för det var vad vi tyckte passade i ett litet hus. Nåja, vi är iallafall glada att dom var billiga för med åren har det blivit naggade kanter, fina? teckningar på väggen, stearin fläckar under ljuslampetterna osv. Ja helt enkelt så som det blir i ett hem där småfolk bor. =)

Nu e barnen så stora att dom vet att man inte ritar på väggarna, håller handen bakomljuset när man blåser och att man inte ska knapra i skarverna på tapeterna hur roligt det än är. Så NU skulle jag vilja tapetsera om. Frågan är bara "HUR får jag gubben att vilja göra det!!!?????!!!"




4 kommentarer:

  1. Vitt e fint..män int sko hä halls na läng vit mä småbåånä vi oss tror ja ;o)

    SvaraRadera
  2. Arga snickaren (på kanal 5) sko säg att du väntar int på att gubben ska göra na, utan du ringer sjölv ett en hantverkar som tapetserar åt de ELLER så tar du reda på holejs man tapetserar och gör e sjölv ELLER så gör du en kul grej åv e och bjuder hem några vänner och ni tapetserar tillsammans och sen som avslutning bjuder du dem på middag, grillat eller nåt, e man många så går det snabbt...!:P

    SvaraRadera
  3. H. Lilla syster yster

    SvaraRadera
  4. Va vi tänker lika... ja tänkt föreslå, att jag kan koma som hantlangar i såmar, eli så kan du ju ha mamm o papp ti tapetser, he har de dsoot så mang gang så he gar så hastot....

    SvaraRadera