tisdag 15 februari 2011

Ska detta aldrig få ett slut...

Ännu en dag med -20 grader, å tro mig, här i skärgården är -20 mycket kallare än i inlandet.  Med tanke på att jag e sjukledig så passar det ju bra. Jag har tid att sitta inne och elda i våra gamla spisar.

Om det blir riktigt kallt så kan jag gosa med min lillkille som åter igen fått feber =(
Hann vara feberfri i två dagar, suck, stackars liten. En riktig besvärlig sort som han har fått.  Just nu ligger han brevid mig i soffan och sussar sött under filten. På andra sidan ligger katten, även han sover. Kanske jag själv tar mig en siesta....

2 kommentarer:

  1. Nämen hödö... jär ha vi nu seinast nääträ hadd -33, å hä er no liiti kaaltari än -20 ;) Hä er längsaan ja ha kukka in jär, ja har mytsi inleggä ti ta igen nu som int ja ha läst! Ha i bäst! =)

    SvaraRadera
  2. -20 låter int så kaalt tå vi ha hadd övä -30 män ja föstaar et hä e säkärt kanstsi kaaltari tii äntå tå i slipper å blås från haavi..voi tå i sko byri vaa våårä! :o)

    Längsaan ja ha kucka in jär å så ja måst läsa ikapp liiti :o)

    SvaraRadera