torsdag 27 januari 2011

Nu e jag på gång!

Tänk att det kan vara så roligt att sy!

När jag gick i skolan var jag inte någon större "fan" av handarbete. Så det är med en smärre chock som jag nu insett hur kul det egentligen är.

Jag har länge funderat och tänkt att jag skulle vilja sy ett lapptäcke till våran säng. Ett helt vanligt lapptäcke av kvadrat har jag uteslutit för länge sedan, det skulle inte passa på våran säng i vårt lilla sovrum. Dock tycker jag att endel är superfina, men men, inte hos oss.

Igår hälsade jag på en god vän som är sömmerska och fick låna hennes stoooooora bord i sy rummet så gick det som en dans att skära till alla tyger. Tack A. för det!!!

Sen när jag kom hem kliade det så införnaaaaaliskt i mina händer, så symaskinen kom fram. Egentligen är det tänkt att jag nästa helg ska på en lappteknikkurs, å där sy mitt sängöverkast. Men jag klarade inte av att vänta, å andra sidan tror jag inte att jag sku hinna med å få det klart över en helg.

Så igår kväll sydde jag och snart är det bara quiltningen kvar. =D Tjihooo! Det är så kul!
Just nu klipper jag ut blommor i olika storlekar som ska apliceras på en sk. bård.

Sitter och funderar nu om jag orkar quilta det för hand eller om min maskin orkar med det då det blir rätt så stort. Fortsättning följer en annan gång....

1 kommentar: