onsdag 19 januari 2011

Lapptäcke

Det är inte lätt när det är svårt!

Om ca två veckor ska jag på lappteknikskurs en hel helg. Det ska bli så roligt! har varit två gånger tidigare, så jag är nybörjare men ack så roligt vi har!

Nu har jag bestämt mig för att sy ett lapptäcke till våran dubbelsäng. Ja, jag vet, kanske inte det första man ska göra som nybörjare men sån är jag. Tyvärr har jag svårt med att bestämma hurdant mönster jag vill ha. Vill inte ha ett "vanligt" med kvadratiska rutor, nej, men i blått ska det gå. Först funderade jag på ränder....


Så jag började googla, å du milde moster , nu har jag ännu svårare att bestäma mig!


                                                               Den här e också snygg!

2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiskt fina överkast du har hittat! Blir väldigt inspirerad av det grå/svarta!!! Ett sånt vill jag ha! :) Men jag kanske får ta å sy ett istället!? (hjälp! vilket projekt det skulle vara för en nybörjare som jag! men drömma kan man ju!) ;)
    /Mari

    SvaraRadera
  2. Javisst är dom fina! Jag blev så inspirerad av dem så nu e jag på gång med mitt eget lapptäcke. Vi får väl se hur det går för mig, jag är även nybörjare =)
    Men jag brukar försöka på det mesta för att se om jag kan och klarar av det! Hihi, så jag vet inte ännu hur detta ska sluta.

    SvaraRadera